åka bort...

skulle behöva komma bort, allt är för jobbigt just nu. Bara att kliva ur sängen är jobbigt.. att gå till jobbet är jobbigt, att åka till stallet är jobbigt...

att andas är jobbigast,, att bara finnas...

och att se dig, det är det drygaste av allt.. speciellt när du säger att du är "okapabel" att vara snäll mot mig, men samtidigt älskar du mig? det går inte ihop.. du är en sjuk människa.. tycker synd om dig..

jag har inte hjärta att hata någon, har nog inte den egenskapen.. jag är lärd att älska... inte hata...

men jag tycker väldigt illa om ditt sätt, hela din stil och attityd. Du tycker att du är bättre än alla andra och det stör mig..

alla är bra på sitt sätt.. alla behövs.. alla är bra på något...

och vet att flera genomskådat dig... dom vet var så säker..

skulle behöva komma bort.. bara några dagar, hämta krafter och komma tillbaka lika stark som jag var i sommras... det skulle vara så skönt..


xparfym ;)

”Den sexuallt aktiva kroppen avsöndrar en stor mängd av den kemiska substansen feromoner. Denna subtila sexparfym gör det motsatta könet upphetsad”

(Borde även stå samma kön, finns en del som är homosexuella/bisexuella med.)



Sexfakta!



”I det Egypten förde man in stenar i vaginan som preventivmedel. Det fungerade lite som dagens pessar.”

TÄVLING!!!

NU NI MINA KÄRA LÄSARE SKA NI FÅ TÄVLA LITE!!

Om vad får ni veta när ni vunnit ;) höhöhö...!

Jag är nämligen utbildad till något MERA än häst/djurskötare och undersköterska...

Inte många alls som vet om det, eller vad det är för något..

MEN NI SKA FÅ GISSA ;)

Vinnaren får ett litet pris!

SÅ KOM IGEN NU!!!

VAD ÄR ISABELLE MERA UTBILDAD TILL!?!?!?!?!?!?! :D


hahahah X)

När patrik ser vad jag skrivit om att få en Iphone i kompensation för att han åker ifrån mig i en evighet så kommer han se ut så här...



tror jag kissar på mig av skratt ><

buhuu..

Nästa vecka blir jag ensam nästan heeela veckan.. okay från måndag- torsdag..

MEN ÄNDÅ!!!!

Min älskling ska ner till GBG och säga hej till en fabrik..

inte bara det såklart...

men de ska han med göra..

HALLÅ DET FINNS TELEFONER I DAGENS SAMHÄLLE!! NI KAN SÄGA HEJ DÄRIFRÅN!! :(( buhuu tycker jag om det!



hur ska jag överleva utan min kärlek så länge?


han ska ju vara hos mig, med mig, i mig...

mest heeeela tiden :(( STACKARS LILLA BELLAFJANT!!!!

haha ja och om ni undrar så har jag lite av en släng damp idag  >< har tråååkigt!! underhåll mig!

Men älskling skulle bjuda mig på middag som komp.. och en Iphone ;)

eller....!?

Okay han sa inte Iphone, men han menade det... OKAY!!! >=)

haha skämt och sido..

kommer räkna dagarna, timmarna och varje minut innan jag får ligga i hans famn igen..

och dessutom...

det bästa av allt...

innan han åker..

Ska jag uttnyttja honom sexuellt på alla sätt som går ;) GOSA SÖNDER HONOM!!!



din sexiga jäkel.. vänta tills jag får tag på dig ;)


busskort...

Hejsan hoppsan!!

Sitter och väntar på att klockan ska gå så jag får åka till jobbet. Börjar 5 idag men måste köpa nytt busskort innan så tänkte åka in halv fyra :)

Är fan piss dyrt med busskort! 545 spänn! fatta!! en halv Iphone.. okay inte riktigt men efter några busskort så är det lätt en Iphone, och en tv... och en ny soffa, och...

aa tror ni fattar ;))

nääe men känns så SUGIT att lägga så mycket pengar på en Papperslapp!

kan man kanske göra en själv?

hur göra ett busskort!?

hmm..

nattinatt!

Kommentera nu era tråkbollar ;)

Nu säger jag god natt så länge :))



btw tycker att mina ögon ser ut som vampyrerna i twilight här :P tycker ni inte!?

Mjauuu!

GE MIG! ;) grrrrr!




Sex fakta!!



”Att kyssas varje dag håller tandläkaren borta. När man kysser rensar saliven tänderna från matrester, förebygger plackbildningen och sänker den syrehalt som orsakar karies.”



”Man har faktiskt tagit tid på när två skallerormar parat sig- de höll på i drygt 23 timmar.”


”Ungefär en av tvåhundra kvinnor föds med en extra bröstvårta.”



”Enligt  ägare av sexshoppar är körsbär den mest populära smakerna på ätbara underkläder.”



”Bland transsexuella som valt att genomgå könsbytesoperation rapporteras kvinnor som valt att bli män vara lyckligare och ha lättare att anpassa sig än de män som valt att bli kvinnor



Tar man bort "synen" i sängen så förstärks alla andra känslor, du blir mera känslig och allt låter och smakar mera ;) måst6e jag fortsätta? It`nice!!


Kyssar


”Att kyssas varje dag håller tandläkaren borta. När man kysser rensar saliven tänderna från matrester, förebygger plackbildningen och sänker den syrehalt som orsakar karies.”

Rolf göran bengtsson <3

HÄRLIGT ROFFE!!!!


Harmoni inombords <33

Så var de vinter igen
Den där blaskiga sorten som aldrig försvinner
Det regnar igen
Men om vi sticker nu tror jag att vi hinner...


jag vill Ut någonstanns tänk att sitta ner
Prata lite grann om vad man har och vad man ser
Det var länge sen vi gjorde nåt sånt
Nu är allting så pressat, stressat och tomt..



Bara ha lite lugn och ro
Vi kan kramas utan ord <3
Harmoni inombords...!
Bara vara utan några ord... <33

Kan du komma nu?
Ska jag ringa sen?
Jag behöver dig så otroligt
Fast de kanske inte känns
De var länge sen vi gjorde nåt kul
Jag vill bara vara fri
Utan något strul...



Det är mycket nu, men det blir bättre sen
Vi kan gå på promenad mitt i natten snart igen
Det var länge sen vi skrattade högt
Åt saker som man säger, när man är trött...



Bara lite lugn och ro
Vi kan kramas utan ord
Harmoni inombords
Och bara vara, bara vara
bara lite lugn och ro
Och vi kan kramas utan ord
Lite harmoni inombords
Bara vara utan några ord.. <3<3

funderingar på livet...

Livet är inte alltid jätte lätt.. eller när det gäller mig.. aldrig lätt.. har alltid fått kämnpa för det jag vill, aldrig haft någon medvind eller flyt.. och det börjar bli ganska så jobbigt.. aldrig ha pengar aldrig kunna köpa fina saker eller åka på resor... för jag har aldrig råd :((

Och jag är less på att vara vikarie nu faktiskt.. jag tjänar mycccket mindre än en med fast jobb, fast alla säger att en undersköterska har huuur mycket jobb som helst som vikarie.. aha var då? när jag frågar runt så finns det typ INGA jobb!! är det bara jag? eller vadå?

Jag börjar ju bli ganska gammal.. okay 23 är väl ingen ålder som så.. har många år kvar.. MEN om ni frågade mig hur min livssituation skulle se ut nu när jag var 15-16 så skulle jag säga att jag hunnit MYCKET länge än vad jag faktiskt gjort nu :/

Och klara är ju en del av mitt liv, min själ mitt hjärta och en del av mig. Men också en enorm bromskloss i livet. Jag kan inte bara flytta härifrån om jag skulle känna för det, för hur det en är så skulle jag inte vilja bo här... i hålan skutskär!!!! nej nej! jag skulle vilja bo i uppsala, göteborg!? stockholm!? ja där man kan få ett fast jobb.. eller en bra utbildning som tar mig någonvart.. som jag sedan kan få fast jobb inom och tjäna fina pengar på, för utan pengar är man ingenting i dagens värld.. säger inte att pengar är allt.. men det är en fördel om man har så man klarar sig.. och det underlättar mycket!!

Ni anar inte hur många gånger jag tänkt sälja henne, för att kunna flytta härofrån och börja plugga. För har omöjligt tid men en häst om jag ska plugga.. eller råd för den delen heller... :/



Men bara tanken, TANKEN får mig helt yr och illamående.. hur i hela friden skulle jag klara ett liv utan henne? Min fina, min pärla och mitt hjärta!? hon är ju som ett barn för mig.. Hon är ju mitt allt! i all sorg och i all glädje, tårar och skratt så har hon stått där.. med mulen mot min kind. Gnäggat när jag kommit till stallet. Ställt upp för mig och gör ALLT jag ber om...



Så samtidigt som jag vill komma någon vart så kan jag inte leva utan henne.. så hur fan ska jag göra!? :( känns som om jag bara står och stampar på samma fläck hela tiden, och jag är så grymt less på det här livet som jag lever! :(( var sjukligt mycket lättare när man bodde två, men att ensam stå för allt.. det är så sjukt jobbigt... :((



skulle behöva några kloka ord, en knuff i ryggen eller bara en axel. Någon som säger att allt kommer bli bra.. bara lite hjälp.. känner mig så dyster.. :(

höhöhöhö....

Bella: Ska vi se vem som kan säga alfabetet snabbast?

Robin: Ehh.. Okej.

Bella: Jag räknar till tre. Är du beredd?

Robin: Okej. Ja!

Bella: Ett…två…tre!

Bella: ALFABETET!

Robin: A, B, C… Men va?

 

höhöhööhö...


är det sant!!?!?

Hörde rykten om att det är Lördag idag :O

Måste iväg och kolla om det är sant! ;)



SKÅL OCH TREVLIG HELG!!

Jobbelijobb sen heeelg!

Strax iväg och jobba igen då :) jobbat 8 dagar i streck nu och kunde fått jobba mera :)) men vill vara ledig i helgen :) för då har Nilima inflyttningsfest så då måste man ju bli lite full haha ^^

Dom hade tyvärr inget jobb på måndag, och tisdag men hoppas det ändras.. är jag ledig för länge blir jag dum i huvudet haha ^^ älskar att jobba och klarar inte av att jobba för lite, hellre för mycket än för lite.. :))


sån är jag...

Jag kan H&Ms rabattkoder i huvudet. Jag nynnar alltid när jag är ensam hemma. Jag har grymt svårt att göra ingenting!. Jag glömmer alltid bort vad filmer handlar om. Jag har världens sämsta lokalsinne. Jag älskar allt som luktar gott. Jag intresserar mig för politik, religion och kultur, men har aldrig tyckt att det varit viktigt för egen del.

 

Jag gråter oftare när jag är arg, frustrerad och glad, än när jag är ledsen. Jag skakar mycket på händerna och googlar därför symptom på Parkinsons några gånger om året. Jag har aldrig sjukskrivit mig på grund av bakfylla. Jag memorerar registreringsskyltar på bilar eftersom att jag inte kan komma ihåg hur de ser ut. Jag AVSKYR gravad lax och allt annat i matväg som är SLEMMIGT! jag hatar allt annat slemmigt också..

 

Jag pratar mycket när jag är nervös. Jag hatar att gå upp tidigt, men tycker att det är ganska mysigt när jag väl gått upp. Jag har alltid mycket pålägg på mackan. Jag gjorde smilysar såhär :0) när jag var yngre. Jag älskar att lära mig nya saker. Jag tyckte att Tigerjakt var så läskig när jag var liten att min mamma brukade hoppa över slutet.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan djur.


Inte överviktig, men jätteviktig :)

Bella: Vet du vad?

Sara: Nej?

Bella: Enligt min klasskompis som höll redovisning idag är 45 % av alla människor i Sverige överviktiga!

Sara: Vaddå, viktigare än alla andra typ?

 

XD haha aa precis så!


Rida

Nu ska jag cykla till stallet för att rida Brix och min klara :)

Brix är en 4 åring, svenskthalvblod. Ägaren är sjuk så då ska jag hjälpa henne lite :)

Han är stor som ett höghus jämfört med mig ^^ så önska mig good luck!! :D


Varulv eller vampyr?

När jag letade igenom filmhyllan hittade jag Underworld trilogin. Jag gillar dem . Bruden är väldigt sexig! Eftersom de innehåller både vampyrer och varulvar kom jag att tänka på twiligt.

Jag tror inte att det finns någon som har missat den stora Twilight hysterin som råder land och rike runt. Jag är inte besatt så som många andra men jag gillar serien . Jag läste böckerna långt innan de blev populära och dem är grymt bra faktiskt! När jag såg första filmen blev jag fruktansvärt besviken. Det var inte alls vad jag hade väntat mig och det var så mycket som saknades så som det alltid är när man gör film av en bok. Men nu har jag sett filmerna några gånger och tycker att det är lite bättre än innan. Jag tycker det är kul att Bella ser ständigt kåt ut! ^^

Det jag tänkte diskutera i detta inlägg är två av seriens tre huvudkaraktärer, nämligen Edward och Jacob. Jag har

tjejkompisar som är både yngre och äldre som är fullstädigt galna i antingen en av dem eller båda två! Jag blev så besviken när jag såg Edward i filmerna första gången. Han nådde verkligen inte ens i närheten av mina förväntningar. I boken beskrivs han ungefär som den vackraste varelsen som går på denna jord och jag hade min bild ganska klar och tydlig för mig själv. Jag tycker att Robert Pattinson gör sin roll bra men han nådde inte alls upp till vad jag önskade. Dock har jag accepterat honom lite mer nu och gillar honom något bättre. Jag förstår att tjejer kan vara galna i honom då det finns en viss sexighet i hans sätt att tala och bete sig.

 

Jacob däremot var helt och håller spot on! Han var som hämtad direkt från mina fantasier och jag tycker han är döläcker! Om man jämför de två i filmen är han helt klart min favorit! Jag älskar de mörka ögonen och håret, den mörka hyn som ser så len ut, hans snygga muskulösa kropp och perfekta tvättbräda! Till och med hans röst är het tycker jag! Honom hade jag gärna tagit en ”åktur” med! Jag tror att han har ett rejält verktyg och han är säkert grym i sängen också! Jag hade gjort en hel del för att få känna lite på hans kropp. Hehe.. Men vissa får man väl nöja sig med att bara drömma om.. ;)

När det gäller filmerna är jag alltså helt klart en Jacob-brud men i böckerna är det väldigt mycket svårare. Där är de nog jämlika. Det är svårt att bestämma vilket som är bäst, vampyr eller varulv! Vampyr är sexigare men varulv är lite coolare och hetare kanske?.. Jag tycker att Edwards blekhet i filmerna drar ner hans utseende och han ser rätt uttråkad ut. Men jag antar att det har sin charm också. Det vägs väl upp av andra saker. Jag gillar hur de två karaktärerna Edward och Jacob ställs mot varandra. Edward är gammaldags, Jacob är mer modern. Edward är vampyr, Jacob är varulv. Edward är kall, Jacob är varm. De är som Jin och Yang nästan. Men jag skulle helt klart satsa på Jacob (älskar att han spenderar större delen av sin tid i rutan utan tröja! :D ) i filmerna i alla fall men Edward har en sexighet som Jacob saknar. Jag skulle gärna vilja honom över en natt också!

Vem är din favorit? :) Och om du är kille, vad tycker du om Twilightserien? Är den töntig? Har du kanske en flickvän som är tokig i den?

pust...

Hejsan hoppsan!! :))

Gud vad jag hunnit med massor idag! varit på sjukhuset, lunchat med mamma, ridigt en grymt pigg häst som försökte kasta av mig, sticka med mig, stegra och skuttade runt på bakbenen gjorde hon med X) haha tror hon är trött på att vila nu ^^ hoppas på en mera sansad häst i morron :D
sen har jag GÅTT hem från stallet.. liiite duktig jag är eller!? är typ 8 km :O hualigen vad trött jag var!!
Sen har jag ätit med baby, städat lite och duschat och nu sitter jag här med en kaffe och ska strax kolla på Dumma mig med älsklingen ^^ haha!



Var en som undrade hur de blev med resan till Italien, mitt pass blev försenat :( så datumet fick bli uppskjutet! men jag tänkte ta en tripp dit nu när det börjar bli varmare.. så dit ska jag absolut <3 saknar min fina vän så mycket!! :))



så fina och duktiga <3

oj...

Hejsan sötnosar <3

shiiit vad siffran gick upp snabbt är jag började blogga lite igen ^^kul!! men jag saknar fortfarande kommentarer :( det gör det så mycket roligare då!

Vad vill ni läsa om?

Är det något ni undrar?

svarar på ALLT!

Efter jobbet igåt åkte jag hem till baby och kollade film och åt donken >< vi är tjocka i knooooow! hahahah eller aa.. jag iaf :P men gott var det!

så hade en lugn kväll med massa mys.. perfekt enligt mig! jag älskar att mysa <3<3<3 :)

Idag ska jag iaf rida Min fina hade jag tänkt <3 med vädret suuuger! som alltid när jag tänkt rida :( så man tappar lusten TOTALT! men ska försöka mig ut ändå.. hon behöver ridas nu!!



Men först ska jag in till sjukhuset faktiskt, har ju fått några utslag som kliar till döds!! så de ska kollas upp... hua hoppas dom kan bota mig!!

ha det bra så länge allihopa!!

pööööss

bella hyllar

Jag måste bara hylla en person, en som jag är så grymt glad över att hon fortfarande är med mig <3



Och det är min fantastiska mormor som var med mig en jul till <3 varje dag som du är med mig är jag så otroligt tacksam! du är en kämpe, min hjälte!

Du överlevde kriget, du tog dig hit, du uppfostrade ett barn, och dina barnbarn som du alltid ställt upp på! du överlevde en stor hjärtinfarkt som du senare blev opererad för, Du DOG men vaknade igen, du fick flera hjärtinfarkter, en hjärnblödning..

Du har nu endast TIO PROCENT av hjärtat som fungerar!! TIO!!!

och du är fortfarande med oss..

du är min hjälte, en KÄMPE!

JAG ÄLSKAR DIG MORMOR!!

updatering 2012

Jag vet och ni behöver inte säga det, jag är kass på att updatera >< men jag vet ju inte vad jag ska skriva!? gör ju typ samma saker dag ut och dag in ( nästan) och då blir jag kanske hur opepp som helst på att blogga :/ as tråkigt.. önskar att jag hade samma motivation som för 2 år sedan! så bloggade jag heeela tiden.. ^^ men jag har ju jobb nu och så.. och är trött efter jobbet så då orkar man inte sitta vid en dator.. hualigen!

Men ni ska väl få en liten updatering och mitt otrooooooligt intressanta liv då ;)

'

jag jobbar kvar i andesrberg, får se hur länge man blir kvar där då jag letar nytt... vill ju ha en fast anställning för det är hur jobbigt som helst att inte veta hur mkt jobb man får i månaden.. och hela tiden gå runt och oroa sig för om man kommer kunna betala alla räkningar denna månaden, det tar så sjukligt mycket energi av en som man kunde lagt på något mera nödvändigt..

Jag älskar mitt jobb det vet ni! och jag hoppas så klart att jag får fast där jag är NU men det är inte så sannorlikt tyvärr :( skit tråkigt...

På nyår så var jag med mina fina vänner i andersberg så klart! var annars? jag älskar dom så hilma mycket <3<3<3

var en helt gaaaalen kväll >< hahahah men skoj som fan! mycket skratt, alkohol och bra musik! och så klart raketer ich champange på tolvslaget! och massor av pussar <3 jag gillar pussar :) <3<3<3



jag och min fina Lina <3<3<3

När det gäller mina fina <3 min skatt och mitt liv Romys santa klara då har hon vilat i några dagar, jag har varken ork eller tid att rida henne :( när jag väl har tid har jag så sjukt mycket annat att fixa, både i hennet, hos arbetsförmedlingen, försäkringskassan och annat skit så all ork bara sugs ut!! men ska försöka komma igång igen i morron.. för är synd att hon bara ska stå där, även om hon verkar gilla det hahaha ^^ men 1 vecka är inte så farligt.. fick hon en liten vintervila hon med <3 min tjocka lilla boll <3



hoppningen kör igång nästa tisdag så då måste hon vara igång igen ^^ ska hoppa på tisdagar ist för fredagar då det passar mig bättre :)

och sen har jag skaffat en helt fantastisk pojkvän <3 han är så grymt underbar så det finns inte!! har älskat honom sen första gången jag såg honom! han var den snyggaste människa jag någonsin kollat på! och sen att han är en helt fantastisk person gjorde ju honom helt underbar!

'

du är helt fantastisk älskling <3 tack för att du kom in som en ängel i mitt liv och räddade mig <3<3<3 jag hoppas på att få många fina år tillsammans med dig / Din bella

vara kvar i något som jag lämnat...

Visst finns det dagar som jag kan vara snäll mot dig, och låssas som förut...
Och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig gå häromkring hela tiden...
Det fanns en kärlek, men den har brunnit ut, du fick för stor del av mitt liv och jag kunde inte andas tillslut..

Du säger att du minns, och att det känns som igår, men det är för längesen för att du enns ska komma ihåg...

Och du tror att du har mig kvar, men jag har börjat på nytt.. och det vet jag när jag ser dig för var har du tagit vägen? du är inte den som jag engång lärde känna..

Jag gav upp för längesen...



Du är kvar i samma ort, kvar med samma folk, lever kvar i samma damm och du går i samma kläder, lever kvar i samma hus....

Det är att leka med eld när du drar upp oss igen för du ser i mina ögon att jag försvann för längesen

Det finns ingen att behaga, inget att förklara för jag gav upp för längesen...



RSS 2.0