Hästledig

idag har frida och hennes kusin min fina <3 bhon skrev i morse och frågade om dom fick rida ut en sväng. Självklart... jag skulle ändå inte hunnit rida idag =)

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!


Hjärtesorg

Min valack såldes iaf.. en från österfärnemo som köpte honom.. skulle ha honom till både hoppninbg dressyr och uteritter.. en allround häst helt enkelt.. blev nog skitbra tror jag.. min magkänsla säger de..=)

men fy satan vad jag saknar honom.. vi hade något.. en sorts kontakt.. något speciellt.. jag såg de i hans ögon... och när ja flyttade från honom första gången.. så ja flyttade klara från västland till älvbkarleby så lovade ja honom att vi endag skulle vara tsm igen.. och de löftet höll ja.. för ja fick ju honom sen.. till min stora lycka.. men efter 3n underbara år räckte inte min ekonomi till 2 hästar :( de är så orättvist!!! jag som älskade honom.. han var ju min... min ängel...

jag saknar dej...


hellu

Hejsan alla hästglada!

Tänkte slänga in ett liten inlägg :) skriver ju mest i min andra blogg och tror att ni som läser denna även läser min andra så ni hänger säkert med ändå fast än att jag inte uppdaterar så mkt här :)

Ridningen går bra iaf. Klaran har gått upp lite nu när gräset frodats men inte så farligt mkt ännu. Hon är inte tjock men iaf ^^ Hon har sin munkorg på nu halva dagen och är utan andra halvan.. haha vi gjorde en liten deal hon och jag ^^ mest för att jag fick så dåligt samvete hahah! :P

har ridigt dressyr idag i 1 timme. Fokuserade mest på att få henne mjuk och avbslappnad utan att " hänga" i en som hon gärna vill göra ibland. Red på mkt små volter och gjorde fördlytningar till och från spåret. Sedan gjorde jag lite öppna och sluta i alla gångarter och avsaktningar till skritt och trav och även halter. Det gick bra faktiskt.. men skulle önska att hon blev lite mjukare i munnen för just nu är hon faktiskt rätt hård. Men de kanske är mitt fel också? men Min medryttare säger samma sak så det är knepigt :S men det är ju som men människor.. humöret går upp och ner och man stöter alltid på motgångar.. annars kan de ju aldrig gå bättre? gäller att vara posetiv =)

Igår red jag och en kompis ut på en långtur i skogen. Hoppade lite stockar och lät hästarna sträcka ut på en sträcka med sand i skogen. Det gillade dom!! hehe.. klättrade även lite =)

I morron ska ja nog bara skritta ut en stund barbacka.. får se vad vädret säger =)

Har nya bilder på mobilen, ska lägga upp dom senare.. sitter vid bärbara nu och har ingen sladd.. så fixar de sen.. ni får njuta av lite gammöla godingar ist ;)


Oj shit

Hejsan hörri..

shiiit vad längesen de var som ja skrev här! men ja skriver ju mest i min andra blogg som ni vet men känner att de var dags att slänga in ett hästit inlägg här :)

Hur går de med allt då?

jo de går bra faktiskt, bättre och bättre. Hoppingen går fruktansvärt bra framått =) eftersom hon har gått ner i vikt så pass mkt så orkar hon mera och är inte lika tung. Så hon är en riktig liten hoppPonny nu hihih de är skit skoj! :)



Dressyren går också bättre.. men hon funkar fortfarande bäst på pelham bettet! men de går framått de gör de faktiskt =)

Sen så har ja köpt en munkorg till henne, eller en Gräsreducerare som de så vackert heter!? för hon blir ju så himla fet! och visst.. hästen bör få äta under sommaren och så MEN hon mår inte bra av de. För hon blir föööör tjock! och käna tar stryk. Hästen blir slö och vill inte abreta för att de är jobbigt att hålla upp den tunga kroppen!

Just nu har hon den på sig halva dagen och är utan adra halvan men när de blir rikligt med gräs kanske hon mste ha på sig den jämt!! och de gör så ont i hjärtat på mig att ta på henne den men ja måste ju :(

VAD tycker NI!? RÄTT eller FEL!!???


RSS 2.0