Varulv eller vampyr?

När jag letade igenom filmhyllan hittade jag Underworld trilogin. Jag gillar dem . Bruden är väldigt sexig! Eftersom de innehåller både vampyrer och varulvar kom jag att tänka på twiligt.

Jag tror inte att det finns någon som har missat den stora Twilight hysterin som råder land och rike runt. Jag är inte besatt så som många andra men jag gillar serien . Jag läste böckerna långt innan de blev populära och dem är grymt bra faktiskt! När jag såg första filmen blev jag fruktansvärt besviken. Det var inte alls vad jag hade väntat mig och det var så mycket som saknades så som det alltid är när man gör film av en bok. Men nu har jag sett filmerna några gånger och tycker att det är lite bättre än innan. Jag tycker det är kul att Bella ser ständigt kåt ut! ^^

Det jag tänkte diskutera i detta inlägg är två av seriens tre huvudkaraktärer, nämligen Edward och Jacob. Jag har

tjejkompisar som är både yngre och äldre som är fullstädigt galna i antingen en av dem eller båda två! Jag blev så besviken när jag såg Edward i filmerna första gången. Han nådde verkligen inte ens i närheten av mina förväntningar. I boken beskrivs han ungefär som den vackraste varelsen som går på denna jord och jag hade min bild ganska klar och tydlig för mig själv. Jag tycker att Robert Pattinson gör sin roll bra men han nådde inte alls upp till vad jag önskade. Dock har jag accepterat honom lite mer nu och gillar honom något bättre. Jag förstår att tjejer kan vara galna i honom då det finns en viss sexighet i hans sätt att tala och bete sig.

 

Jacob däremot var helt och håller spot on! Han var som hämtad direkt från mina fantasier och jag tycker han är döläcker! Om man jämför de två i filmen är han helt klart min favorit! Jag älskar de mörka ögonen och håret, den mörka hyn som ser så len ut, hans snygga muskulösa kropp och perfekta tvättbräda! Till och med hans röst är het tycker jag! Honom hade jag gärna tagit en ”åktur” med! Jag tror att han har ett rejält verktyg och han är säkert grym i sängen också! Jag hade gjort en hel del för att få känna lite på hans kropp. Hehe.. Men vissa får man väl nöja sig med att bara drömma om.. ;)

När det gäller filmerna är jag alltså helt klart en Jacob-brud men i böckerna är det väldigt mycket svårare. Där är de nog jämlika. Det är svårt att bestämma vilket som är bäst, vampyr eller varulv! Vampyr är sexigare men varulv är lite coolare och hetare kanske?.. Jag tycker att Edwards blekhet i filmerna drar ner hans utseende och han ser rätt uttråkad ut. Men jag antar att det har sin charm också. Det vägs väl upp av andra saker. Jag gillar hur de två karaktärerna Edward och Jacob ställs mot varandra. Edward är gammaldags, Jacob är mer modern. Edward är vampyr, Jacob är varulv. Edward är kall, Jacob är varm. De är som Jin och Yang nästan. Men jag skulle helt klart satsa på Jacob (älskar att han spenderar större delen av sin tid i rutan utan tröja! :D ) i filmerna i alla fall men Edward har en sexighet som Jacob saknar. Jag skulle gärna vilja honom över en natt också!

Vem är din favorit? :) Och om du är kille, vad tycker du om Twilightserien? Är den töntig? Har du kanske en flickvän som är tokig i den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0