Tankar, funderingar, känslor...

Hejsan alla sötnosar!
 
Nu var det längesen ja skrev här igen, är många som vill att ja uppdaterar mera, de skulle jag också vilja men ja har inte tid eller ork att sitta här efter jobbet, för ja gör inget annat än att jobba tycker jag ^^ men så är det ju, man måste ju jobba tyvärr... och man ska vara jävligt tacksam att man i dagens läge har ett jobb överhuvudtaget! speciellt i gävle :/ så ja tackar min lyckliga stjärna att ja har ett jobb, och så länge man får äran att ha de kvar <3 man vet ju aldrig.. saker kan hända... hua...
 
 
I lördags var man ut på jobbfest på harrys! var hima trevligt! har så fina och underbara kollegor, helt otroliga! jag älskar er så mycket <3 fina människor <3
 
 
Som många sätt så letar ja delfodervärd/ medryttare till klara.. IGEN! och anledningen är att båda dom jahade har flyttat... så då måste man leta nya tyvärr... har ju fina julia som hjälper mig också <3 men måste ha någon mera så hon slipper slita ihjäl sig med 3 hästar typ jämt ^^
 
jag kan också tänka mig att många undrar varför jag har häst... när ja ändå egentligen inte har tiden för de.. ja de kan man ju undra!? men så här är det....
 
Jag har haft klara sen hon var 6 månader gammal.. alltså i 11 år snart! i 9 år så hade jag INGEN som hjälpe mig.. det var bara jag som tog hand om henne, de har alltid bara varit hon och jag... hon känner mig utan och innan och jag känner henne. Vi har liksom alltid suttit ihop. tillbringade mellan 5-6 timmar i stallet VARJE dag när hon var liten och när jag red in henne. Vilket har resuterat i en lugn och stabil och en grymt trygg och snäll häst.
 
Om jag inte haft häst nu, så hade jag absolut INTE köpt någon... jag hade nog inte enns velat rida överhuvudtaget. För orken och tiden finns inte... MEN nu har jag en häst, en häst ja näst intill fött upp själv. Ridit in själv, tävlat med, tränat med, lekt med och haft som en kompis i nästan hela mitt liv.... jag KAN inte sälja henne... mitt hjärta skulle gå sönder... jag skulle inte kunna leva utan henne..
 
 
Och visst, kanske skullevara de bästa att hon fick komma till någon med mera tid? MEN efter alla oseriösa människor jag träffat, sätt och hört om... som förstör hästarna, rider sönder dom eller låter dom stå i någon lerig jävla hage till att förtvina så näääe tack!
 
klara är ingen tävlingshäst heller, så hon skulle säkert komma till någon oseriös människa som skulle flängrida och inte sköta henne riktigt.. och bara ha henne som en leksak ( de kan man ju såklart inte veta) men de är så ja tänker...
 
Och sen har hon sin trygghet i MIG, hon älskar mig ochtyr sig till mig.. därför är de bättre att man hittar någon som kan dela henne med mig, tycka om henne lika mycket som jag gör.. och dessutom så står hon kvar i samma stall och får vara tllsammans med mig <3
 
jag skulle til och med hellre ta bort henne, en att sälja henne till någon så hon blir olycklig... men de är min sista utväg...
 
så nu kan alla slta fundera och undra varför jag har häst... och sköta era egna problem... inte lägga eran energi på oss ;) om ni inte vill hjälpa så klart :)
 
 
jag älskar min häst över allt annat, och hon har det bra hos mig <3 hon blir riden och omskött som hon ska.. så alla vet <3 en bortskämd dam är hon <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Fina du & fina Klara.
Förstår dig, och jag hoppas du hittar någon som vill dela henne med dig , och sköta och rida henne på det sätt du vet att hon gillar och passar.

KRAM

Svar: KRAM!!
Isabelle Kvarnström

2013-04-08 @ 14:51:39
URL: http://kitas.blogg.se
Postat av: Anonym

Stå på dig, du är bäst

Svar: <3
Isabelle Kvarnström

2013-04-09 @ 07:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0