Hästar är en farlig hobby

Hej sötnosar <3
 
Nu var de några dagar sen ja satt här :) men har jobbat, varit med sofia och varit i stallet medmin fina <3
 
Var ju en tjej dit och provred förra veckan :) hon kommer idag med och ska rida. 
 
Haha var å pinsamt för ja hade ju stått och talat om hur snäll, väluppfostrad och orädd min häst är... haha så red hon ut en sväng och ja gick efter med Bästis. Så är de en raksträcka ute i skogen där ja brukar galoppera. Där kom hon i galopp mot mig och allt såg bra ut. Men så kommer de en travhäst helt oväntat upp bakifrån. ( klara är van med dom men iaf) så ja skriker att "de kommer e travhäst bakom er " Therese ser den ju och stannar klara. Men klara såg den inte! utan upptäckte den när den var strax bakom och inte saktade dom av heller utan kom i full fart. Klara blir så rädd att hon sätter av i sken! men svansen rakt upp i luften och helt panikslagen!
 
haha ja fick slänga mig ut mitt i vägen för att hon skulle stanna. Therese satt kvar " tackar gudarna" ovh travhästen kunde passera. MEN FUUUCK vad ja skämdes! hon har aldrig gjort då ^^
 
hoppas de går bättre idag! mupp ponny!!
 

 
Sen i förrgår.... så var jag och frida ute och konditions tränade lite.. och de tyckte klara var kanon kul.. men lite jobbigt... men då kommer vi på samma raksträcka.. i början av den... och ja släpper på klara några växlar till, så hon ska öka farten ännu mera och verkligen få sträcka ut.
 
Då snubblar hon med höger framben! så de viker sig, hinner inte ta emot med vänster fram så de viker sig de med. Och med den farten vi hade så stupar vi i marken. Går alltså omkull. Glider en bit i leran och jag hinner tänka att " FUCK! jag vill inte få henne över mig!! PANIK! " men ja hann rulla undan innan kroppen slog i marken men vi gled en bra bit båda två. 
 
Nu gick de ju bra, klara skrapade upp mulen lite, annars var vi bara grymt leriga. Vi fortsatte att träna i 30 min till och klara mådde bra. Men omtumlande var vi allt ^^
 
har haft ont i axlar och armar sen dess.. men de är inte så konstigt med tanke på smällen 0_o 
 
 
så här lessen är man efter jobbet när armarna värker haha ^^
 
men idag är de bättre.. så tänkte att IDAG ska ridningen gå smärtfritt haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0