funderingar

Häromdagen satt jag och en vän på ett caffe i gävle. Vi pratade lite om sjukvården och hur den fungerar osv... och kom in på sjukdomar och botemedel... och då började ja prata om HIV och AIDS. Att man borde snart kunna komma på ett botemedel med tanke på hur mkt pengar som faktiskt går till forskning och hur LÄNGE folk hat stöttat HIV fonden och liknande.. då säger min vän något som fick mig att tänka... 
 
" dom kanske inte vill hitta ett botemedel vettu.."
" VAAA ? klart man vill!?!? folk dör ju av de!? eller aa man kan leva med de nu men man dör ju tidigare... "
" Ja men bella tänk så här, hur många MILJONER och MILJARDER går får dom inte in då på dom som är sjuka!? bromsmediciner kostar ju massor... och tänk på hur mkt pengar dom får in på att folk behöver dom medicinerna... så då skulle dom förlora massor på att faktiskt hitta ett botemedel! så dom kanske inte enns vill hitta ett utan fortsätta med bromsmediciner..."
 
WTF!! är inte dom medicinerna gratis eller får man köpa dom? jag är ju asmatiker... de är ju samma där... kan dom inte hitta på ett botemedel? för ja betalar ju för mina medicner.. MASSOR av pengar...
 
eller vill dom inte de? för att de tjänar så pass mkt pengar på oss att de inte lönar sig att hitta ett botemedel?
 
är världen så grym?? ja tror faktiskt de?
 
och isf... var går alla pengar? alla bidrag och likande som folk skickar in? och stöttar olika fonder!? som asma, cancer fonder osv...
 
!?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Min pappa forskar på allergier och har gjort så i många decennier. Jag lovar dig att ingen skulle bli gladare än han om någon lyckades komma på ett botemedel mot allergi. :)

Svar: ja precis :) men man vet ju vilket galen och upp och ner vänd värld vi lever i :/ så skulle inte förvåna mig :S
Isabelle Kvarnström

2012-11-29 @ 18:10:46
URL: http://www.eldfuxenswacker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0