annonyma på internet..

Måste bara fråga hur mänskligheten i dagens samhälle fungerar!? vilken värld lever ni egentligen i?

För i den verkliga världen så går man inte fram till en person och säger " gud vad du är ful, du ser ju helt mongo ut! " eller " gud vad jag fattar att du och din kille gjorde slut, för du är ju helt rubbad" eller att du är tjock och behöver banta.

Alltså.. sånt gör inte en normal människa. För det vågar dom inte. Man går inte fram och kritiserar andra bara så där ändå.

Men på nätet, när man kan vara annonym då blir det helt plötsligt helt okay att kritisera och nedvärdera folk? kläcka ur sig alla möjliga kommentarer om utseende eller om privata saker som man inte vet någonting om egentligen. Eller som man enns har med att göra? det fattar inte jag.

OCH hur ORKAR man enns följa en blogg som skrivs av en person man man inte gillar? varför då bryr sig? och än mera kläcka ur sig en elak kommentar annonymt?
för jag lovar att 99 procent av alla som ger en elak kommentar är annonyma. Man vågar inte stå för sin åsikt helt enkelt...
för jag lovar den personen skulle ALDRIG våga säga det face to face. ALDRIG!
och sen det här med att vara annonym på internet. vet inte ni att INGEN är annonym på internet? det går att spåra era IP adresser. Jag kan få fram från vilken stad, adress och DATOR som kommentaren är skriven från. så jag vet exakt vilka ni faktiskt är. Skulle kunna skriva ut era namn här. Men jag är inte så patetisk.
Och det roliga är all 90 procent av de som lämnar en elak kommentar är någon jag känner, någon jag träffat och umgåtts med på riktigt. En vän, en kompis kompis, en kollega, ett ex. Eller ett ex nya flickvän.
Och det är inte okay. Om man nu tycker så illa om någon säg det till personen ELLER " ursäkta " HÅLL KÄFTEN!!! för det är inte okay att skriva elaka saker på internet. INTE till någon. Spelar ingen roll... stå för era åsikter ist.
Sånt får mig att tappa tron på mänskligheten och hur folk fungerar.
Man kan träffa en person ute och den hejar glatt och man pratar lite, sen får man en elak kommentar av SAMMA person ANNONYMT i bloggen om hur otroligt världelös man är.

DET är PATETISKT så det ur DU lilla gumman som är patetisk.. inte jag :)

och kom ihåg nu innan ni skriver något dumt igen... DU ÄR INTE ANNONYM PÅ INTERNET!!!!



Kommentarer
Postat av: Också anonym

Nu är det ju såhär att IP-adresser är i princip omöjliga att spåra, även för polisen. Och rent juridiskt är det ganska svårt att få göra en sån "spårning" om inte allvarligt brott föreligger. Tyvärr. Så det är ju dumt att komma med tomma hot sådär om man vill att folk ska ta en på allvar.



Men synd att det finns idioter därute, verkligen, hoppas att de lägger ner med sina barnsligheter. Jag hejjar på dig iafl!

2012-02-09 @ 09:30:26
Postat av: Din bitch

Gumman de är bara säga till så kan vi ta den jävlen en mörk kväll ;) du vet jag bangar inte ;) puss på dig pull <3

2012-02-15 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0