När jag var liten :)

ja alla gör vi väl roliga saker när man är liten eller hur? jag tillexempel sa ” fart, färge och fan” ist för svart sverige och svan.. jag kunde alltså inte säga S.. haha så skulle jag säga svart svan så blev de ” Fart Fan” haha gullig va?

 

Sen så har ja ju alltid tyckt om djur.. kan ju ge några exempel..

 

-kunde ligga i timmtals och leka med myrorna på mormors gård.. haha

 

- Tog in sniglar i en hink över natten ( dom frös) och ställde dom under mammas fina matbord.. Nästa dag när hon klev upp på morgonen var sniglarna inte kvar i hinken.. utan på bordet.. så de var slem på golvet, på bordet, på väggarna.. ja ni kan ju tänka er hur glad hon blev.. men ja hade iaf fått tagit in mina vänner över natten.. så ja var lycklig..

 

- Min korsspindel som jag hade fick ungar.. och inte bara 1 eller två.. utan 10 000 ungefär.. små gula som satt i en klump i taket på buren. Som hade lufthål. ” dom kommer rymma säger anna” nej då säger jag dom lämnar inte sin mamma!. M hej du.. nästa morgon när vi vaknar är HELA rummet gul prickigt de var på väggarna.. golvet.. sängen.. täckerna.. kuddarna.. och på OSS! Gulligt tyckte jag.. VIDRIGT tyckte anna! Sen kom mamma med dammsugaren och jag stortjöt när hon dammsög upp mina bäbisar! fick iaf behålla några i en glasburk utan lufthål.. haha

 

- jag och anna fångadein daggmaskar och satte ” koppel” på dom.. dvs enn paketsnöre som vi knöt runt dom.. sen gick vi med dem hängandes efter som en hund.. hahaha stackars maska! men enligt oss så gillade dom de

 

 

-jag satt och lekte med en mask på mormors gård.. så kommer morfar och frågar ” nämen har du bara 1 mask? den borde ju få en kompis” jag tittade länge på morfar.. sen bröt jag av masken på mitten och sa stolt ” så nu har den en kompis” haha smart unge??

 

-vi hade kalas hemma.. vet inte varför men var nog pappa som fyllde eller något. jag satt iaf i gräset och lekte.. rätt som de var kom jag fram till min faster med en liten kula i handen. ” titta faster” utbrister jag lyckligt. ” åh vad fint.. men vad är det för något? ” undrar hon- jag svarar lyckligt ” EN SPINDEL! ” hon ser undrande ut ” enn aha men den har ju inga ben? ” så blir ja ännu gladare.. ” NÄÄE för dom har jag rykt bort!! ” hahah vadå taskig unge.. men ja menade bara väl!

- har alltid älskat grodor.. så jag fångade in minst en varje år som ja hade hela sommaren. badade i badkaret med, hade hopptävlingar med.. och som ja tog med mig från Skutskär till båstad! de är många mil de.. men ja gillade de!! älskade grodor.. gör de forfarande men tycker bäst om dom i sin natur dock

 

 

- När vi var i grekland fick mamma köpa kattmat och banan mjölk till alla mina 100 hemlösa katter som ja envisades med att ha! hehe.. varje gång.. hehe.. stackars utsvultna kissar.. någon måste ju ta hand om dom!

 

- min första ridlektion var när ja var 7 år. då skenade alla hästarna i ridhuset pga snöras. massor ramlade av. inte jag.. ja hängde mig fast runt halsen på stackars speedy, sen när han stannade släppte jag inte och hoppade upp som man ska.. nej nej.. jag klängde mig upp på halsen och hasade mig tillbaka i sadeln. sen utbrast jag ” ååh får vi rida mera? ” nästan alla gick ut och ville inte rida mera.. bara jag och en tjej till. och ja var kanon lycklig att ja redan fått galoppera!

 

jani djuren har varit mitt liv innan ja enns kunde gå.. otroligt va? kan inte vara utan djur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0