hat..

Sug på ordet hat en stund.
Luta dig tillbaka, stäng ögonen och försök få fram känslan.
Känn efter hur det dunkar i kroppen, hur dina organ vill sprängas och hur händerna anstränger sig för att inte strypa ihjäl någon.

Tänk på något som gör dig arg och frustrerad.
Låt blodet pulsera i kroppen, känn adrenalinet och hur blicken liksom blir suddig.
Du tänker inte rätt längre, det har gått för långt. Det är hat du känner, hat.
Du vill gråta.

Förstår du då hur jag känner?
Men du kan inte ge utlopp för dina känslor.
Du kan inte mörda någon, inte idag.

Istället klistrar du på dig ett leende på läpparna, tar ett djupt andetag och säger:

" Kan jag hjälpa dig med något?"

nej är inte mitt nuvarande jobb jag menar jobb jag menar nu ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0