helgen!

fast jag jobbat hela helgen så har jag ändå haft väldigt trevligt :) både på jobbet och efter jobbet..

I fredags så åkte jag hem och åt tackos med robin och stefan! så himla gott var skit längesedan som jag åt det! så det var efterlängtat faktiskt <3


Sen igår ( lördag) så jobbade jag först. Sen åkte vi ( jag och stefan) hem till Natalia som fyller år och Grillade där och tog några drinkar.
( Efter att varit ute med hennes hund i typ 2 timmar i hemlingby ^^ kollat på både får, hästar och höns. Hur mysigt som helst <3)


hade iaf en trevlig kväll. men gick hem runt 11:30 eftersom vi skulle upp och jobba dagen efter ^^ sov tack och lov hemma hos stefan! han bor ju typ bredvid jobbet.. lite sweet eller vadå? :D



och idag har jag jobbat och varit i stallet <3 red ett hårt dressyrpass på banan men klara. Hon var gryyyyymt stark idag. Men gick hyffsat fint ändå. Travade lite bommar. Gjorde lite lösgörande övningar och fick till och med till en hygglig galopppiruett! det ni ;) blev paff själv att jag lyckades kan jag säga haha! skulle bara testa liksom! duktiga pärlan <3


Mitt vackra hjärta! Hon har fått typ som ett brännsår i karleden :( hon klev ju på sig med brodden för några dagar sedan. Blödde som satan. Men sen såg det fint ut. Men nu är det inget sår där utan ser ut som en brännskada nästan? som varar lite och är lite rött. Har tvättat rent det varje dag nu med jodopax och sedan haft på hästsalva så att det ska mjuka upp lite och hålla alla flugorborta. Så det ser lite bättre ut. Men tycker det är konstigt att det inte är ett sår liksom? :S mysko!

Förresten.. alla ni hästflickor.. har ni sätt att dom små odjuren kommit! dom var tidiga i år >=(
Klara var alldeles full av små flugor idag när jag kom. Och sönderbiten i öronen så hon var helt blodig :( mitt hjärta <3 flugorna är mest på henne för att hon är ljus.. jävla odjur!!
Så det var bara att dränka henne i flugmedel och på med en luva. usch hatar dom där vidriga små kräken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0