Fredag :D

Vet ni vad? det är fredag.. det innebär att det är lördag i morron. och att ja ska FESTA! :D har inte festat sen sista april! så det ska bli awesome...! ska dansa så skorna glöder! lycka är!!!

Och jag är ledig heeeela långa helgen.. ska njuta så fett mkt! :) mmmmm!



Min outfit som ja ska ha i morron. fast mera smink och fixat hår så klart :) är den inte snygg då? aldrig använd och har haft den ett tag! :)

Idag är det hoppning också.. får se om ja ska vara med. veterinären kom ju till slut i förrgår. Och precis som ja misstänkte är den en blandflora av bakterier och svamp som mitt gull drabbats av! de drabbar ofta hästar med lite mera hovskägg. Men om ja fortsatte behandla som ja gör så skulle ndet gå över trodde hon. Annars så fick ja ett recept på en salva som ja skulle använda. så får se..

rakade bort allt hovskägg igår med en rakapparat. För att det skulle få mera luft. Hon stod helt stilla <3 duktiga klara. fast de började ju så klart blöda eftersom huden är så pass irriterad. Så får se om ja kan rida henne idag eller inte. beror på hur det ser ut och hur hon rör sig. Kanske blev hon halt av allt pillande? såg inte så ut igår men ändå.

veterinären trodde att det bara var att rida på så länge hon inte var halt.... Men hur mkt ska man egentligen våga rida då? utan att hon kanske tar skada av det? är så svårt. Är ju bara en ytlig irritation men ändå. gaaah de ät så svårt! hon känns kanon fin när man rider iaf.. men som sagt... jag är rädd om hhenne <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0