djurpratare

åkte som sagt ut till ladugatan och hämtade upp Annicka som mkan prata md djur, via bilder, känslor, lukter osv.. vet inte riktigt hur det går till men på ett ungefär. enligt henne ska jag vara väldigt öppen för detta. och det tror jag faktiskt för jag känner direkt om något är fel med klara. ibland kan ja till och med veta exakt vad felet är.. så nog är jag öppen alltid. det gäller bara att jag ska veta hur ja ska kunna plocka fram detta och utveckla det..

hur fan man nu gör det? :O



men vi hämtade henne där hos en kollega till mamma, eller aa en gammal kollega var de ju faktiskt.. men iallafalla ^^

sen åkte vi ut till mitt hjärta som stod inne och väntade. Hon gnäggade högt när hon såg mig! så gör hon alltid. Blir lika varm i kroppen varje gång :) <3

Sen satta jag mig på en hink i gången och hon stod utamför och började genast anteckna en massa och klara stod och tittade på henne nästan hela tiden. emellanåt gick hon fram till mig och nosade mig i håret. naaw <3



Ska skriva upp det hon anteckande :)

jag tycker väldigt mycket om min matte. hon bryr sig alltid om mig och gör allt för mig. Hon ger så härliga klappar och jag tycker om när hon smeker mig i pannluggen. det är mysigt <3 vad vore jag utan min matte?

Jag tycker att du och jag ( matte) kan busa ihop. Då är det inte så tråkigt :) och jag skulle tycka det var jätte roligt. men du vill aldrig busa med mig.. varför?

Då bad jag annicka förklara att klara är för stor för att busa med på det sättet hon vill. det tyckte klara var tråkigt.. så hon tyckte vi kuna busa lite iallafall ^^ haha sötnos!

Jag tycker inte om högaljud. bland annat maskinen som låter så hemsk där ute
( harven som vi harvar banan med)
Den låter grymt illa så det gör ont i mina öron. Men lika när folk har mycket höga ljud för sig. Så som barn skrik och när matte höjer rösten åt mig. Jag hör henne ändå. jag har faktiskt bra hörsel ;)
Jag blir så trött i huvudet när dety är mycket folk och massa surr. Men samtidigt tycker jag att det är roligt att ha folk omkring mig.


Mitt högra bakknä stramar så konstigt. det stramar i knäskålen, som om senan är för kort? eller muskeln där i närheten? det är på utsidan. det gör inte ont.. men det känns obehagligt..

Samt på vänster has på utsidan, det känns som om jag går konstigt.. gör jag det? den känslan har varit ett tag.. kanske veckor eller månader?


Jag vet om att hon haft problem med höger bakknä. Det talade en massör om för mig när klara var 4. att hon överbelastat det. kanske är det så nu med? så jag ska stretcha henne och låte henne gå i lite lägre form ett tag. samt massera henne.



det kändes så konstigt med kisseriet för ett tag sedan. Det kändes som att ja kissade fast jag inte gjorde det.. och det var segt och tjockt. det kittlades också. vad var det? och varför?

Vi förklarade då att kkara var brunstig och att det inte var något konstigt alls ^^ det tyckte hon var skönt att höra. men någon hingst ville hon rakt inte ha. dom är äckliga.

Mina nedre tänder i fram känns också konstiga. som att jag tuggat på en sten ller så. det ilar lite när jag tuggar. men det är nog inget farligt..

Och fy var hannen här bredvid luktar kiss. han kissar hela tiden! har han urinvägsinfktion? ibland rinner det in till mig och min box blir helt blöt och luktar hans kiss! et är jätte otrevligt!

haha copy brukar sätta på sitt vatten i boxen. Så både klaras box och hans blir helt blöt. Och då rinner det väl in lite urin till henne. det verkar hon inte tycka om. Hon tyckte han luktade illa hahaha ^^



Sen trivs hon med alla hästarna här och med stallet. hon tycker alla är så gulliga :) Men jag vill inte ha de andra hästarna för nära. den snor bara min mat ^^

Sen fick jag ställa frågor till henne :)

1. såret vid karleden, har du ont i den? och vet du vad det kan vara?

jag har inte ont alls, känner det knappt. ända gången det känns är när du är där och petar i det. varför ska du envisas med det hela tiden förresten?

det var mkt värre förra gången när till och med Ballarna var svullna! det gjorde riktigt ont!

antar att det avr förra vintern när hon avr så halt. kommer ni ihåg? när en hovslagare behandlade med Creolin så hela karleden blev bränskadad. Blödde, varade och hon hade grymt ont. det var hemskt :(

Kan vara någon slags svamp jag drabbats av. men det gör inte alls ont ingen fara! :)

2. Har du ont i bogen? du blir så arg när jag rör dig där ibland?

Näe jag ahr inte ont alls.. det kittlas!! jag är lite finkänslig just där. så vore tacksam om du låter bli den helt. det är inte skönt alls!

3. tycker du om att hoppa?

hoppningen är jätte skoj :) speciellt när det går fort!



4. du stannar när du tävlar? och även på träning ibland varför har du börjat så?

känner av mitt knä. ibland mera, ibland mindre. det stör mig och jag hamnar ur fokus. kommer fel och stannar. inte meningen förlåt. Men du har även varit trött de senaste gångerna. då blir jag orolig och undrar varför. det stör mig också. Varför är matte så trött?

på tävlingen var jag trött och less i kroppen. så jag kunde inte konsentrera mig. Kom fel och kände mig slut i huvudet. då blev det bara så. sen var de vita hindren väldigt läskiga. dom såg konstiga ut. Och det lät så konstigt bakom mig.

det kan stämma. det var två vita plank hon stannade på sist. Och då hade hon läktaren i ryggen. Sen hade hon hoppats i två dagar innan. så hon kanske hade träningsvärk vem vet?

5. kan du sluta bocka och sparka ned andra hästar i dikerna när vi rider ut? alla blir så sura och jag gillar det inte alls. varför gör du så?

Ska försöka behärska mig! men det är ju så fasligt roligt!! jag vill springa fort! men ja har så korta ben! de andra är mkt snabbare fast ja vill också hinna med! men ibland springer ja väldigt fort jag med. det är roligt!

6. tycker du om att bada?

det är underbart! när ska vi göra det?

Sen helt plötsligt började hon prata om brors barn. Hon gillade när dom var där. dom gjorde henne glad :)

En hand på mig matte är varmare en den andra. varför är den det?

min höger hand är nästan alltid lite varmare en den vänstra. Vet ej varför? annicka tror att ja har en helande effekt med den? vem vet.. kanske har jag det? :) vore ju lite coolt. tänk att klara snappar upp sånt? coolt!



sen avslutar hon lite fint med

jag vill alltid vara med min matte. jag har varit med henne hela mitt liv. och vill aldrig skiljas från henne! <3

aaaw.. mitt hjärta! vi ska alltid vara tillsammans jag lovar!

kan ha missat lite men isf skriver ja det i efterhand. Sen måste ja tala om att Annicka visste INGENTING om klara när vi kom in i stallet. men allt hon berättade stämde! det som är så coolt! hon visste inte att barnen varit med, eller att hon ahft problem med en fot förut. Men ändå kunde hon tala om det för mig! nästan lite läskigt.

Sen under samtalet kom klara fram till mig ibland och nosade mig på kinden. Satt ju lutad mot hennes box dörr. Och då log annicka " Jaa du vet vem din matte är " sa hon då. precis som att klara ville tala om att där sitter min matte! min gulletuss <3



Så det här var riktigt skoj. Hon kommer tillbaka nästa gång hon åker ned hit. får se vad klara säger då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0