alltså skämtar dom med mig eller?

Det här är INGET skämt!



Det här mina vänner är en dating sida för interner... alltså för de som sitter i FÄNGELSE! för att de ska kunna en möjlighet att ha kontakt med den yttre världen. Och " datea" medans man sitter inne!!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! detta är ju helt sjuuuukt! >< man ska alltså avsitta ett straff som kanske ett drop eller liknande, men fortfarande ha en chans att kunna träffa " den rätta " och vem är så dum så dom vill vara med någon som sitter inne? alltså shit! blir elt chockad!

trodde inte enns fångar fick ha någon kontakt med den yttre världen eller enns använda internet?!

Alltså då har en av internerna skrivit i sin kontakt :

Hej

Jag avtjänar ett 10 årigt fängelsestraff för mord och har ca 4 år kvar på mitt straff.

Är en rolig kille som tycker om sport, att läsa och att vara på gymmet även långa skogspromenader och att mysa!
.
Jag söker nu efter en rolig och social tjej som jag kan finna kärleken tillsammans med.. Skriv några rader till mig och berätta om vem du är så skriver jag tillbaks!

Alltså skämtar han? skogspromenader OCH att mysa! hallå killen har DÖDAT någon!? vem FAN vill gå in i skogen med honom liksom!? inte fan skulle jag våga det heller!! x)

Men asså seriöst visst är vi alla lika värda och alla har vi rätt till kärleken och förändras, men det här låter inte lockande, snarare sagt blir man rädd. Vilken frisk kvinna i världen skulle utsätta sig själv för något sådant?
Vad skriver man till en sån? vad pratar man om klart man blir nyfiken på varför han mördat hur det gick till. Själv skulle jag nog inte söka kärleken hos en intern...

och man säger ju att alla har rätt till en andra chans och att man kan ändra sig och blablabla..

Men har man MÖRDAT någon så tycker jag att man förlorat den rätten.. eller vad tycker ni?

Sen funderar man på hur bra är våra fängelse fungerar. Att en person som har mördat har rätten att sitta och chatta på en kontakt annons på nätet .Det är rena skämmtet svenska rättsystemet är det extremt fel på tycker jag! De har det hur bra som hälst förutom det där att de inte får gå ut hur de vill. De betalar inga hyror de får bättre mat än våra barn får i skolorna, de har tv aparater, de får ringa och nu även chatta. De har rätt till besök. Jag tycker att det är fel att en person som begått fel ska inte få rätt till så mycket.

En vän till mig berättade att när hennes kille satt inne ringde han och berättade att han tränat hela dagen, spelat biljard och ätit oxfile... hallå OXFILE liksom??? och här har man inte enns råd att köpa ett paket köttbullar liksom! men de som gjort ett brott och som ska avsitta sitt straff för det får äta OXFILE!?!? när normala människor kämpar för att överleva och göra saker och ting rätt.. nääe uscha! man blir mörkrädd!!

VAD TYCKER NI!?

Tror ni fortfarande att sidan är ett skämmt så gå in på:

Http://www.prisondate.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0