Vården...

Jag jobbar ju som alla vet inom vården. Och på bara den här korta tiden som jag varit i den här undebara branchen så har jag lärt mig massor. Och insätt en hel del. Både goda och onda saker..

Bland annat att ibland skäms jag för att jobba inom detta för att folm kan vara så gräsliga mot deras patienter och brukare. helt fruktansvärt elaka och respektlösa! jag har sätt det flera gånger! och jag mår lika illa varje gång! Vi är utbildade och är här för att HJÄLPA och inte för att nedvärdera och skratta åt våra kunder, vilket faktiskt händer många gånger! tex gävle sjukhus ger jag inte mkt för.. har sätt allt för många IDIOTER där! usch!

så många gånger jag gått undan och gråtit för att jag sätt hur människor behandlar varandra! det kan vara fruktansvärt! :(

Jag har aldrig nedvärderat en kund, eller varit otrevlig..okay sagt ifrån om det behövts men det är ju faktiskt så här också.. att vore inte personerna sjuka på ett eller annat vis så behövde dom inte våran hjälp!

har bland annat jobbat på ett psykboende för inte allt så längesedan. Och även där kunde personal vara spydig mot sina kunder...

visst.. man måste vara tuff och hård mot dom för att dom inte ska ta över och bli allt för jobbiga MEN fortfarande ska man behandla dom med respekt.. för dom är sjuka.. dom är där av en anledning.. och personalen är där för att hjälpa och stötta!

Jag älskar mitt jobb, att bli undersköterska är något av det bästa jag gjort i hela mitt liv! jag älskar att ta hand om mina fina tanter och gubbar <3 se hur dom blir glada när jag kommer och känna att jag faktiskt gör nytta!

Jag har fortfarande mkt kvar att lära mig, och jag lär mig något varje dag. och tar till mig av råd som folk runt omkring mig ger mig :) och jag njuter av varje dag då jag får hjälpa någon :) det är så himla roligt!

Men återigen finns det folk som inte borde få jobba med människor som sagt.. jag ser det dagligen.. aa nästan iaf ^^ och ser jag det inte så hör jag om det...

 

Inte nog med att personal kan vara elaka mot brukare.. dom kan också vara elaka mot varandra.. och jag tycker att jobbar man på samma arbetsplats, är kollegor så ska man hjälpa varandra, stötta och uppmuntra varandra.. Inte trycka ned varandra och snacka skit. jag hatar skitsnack! har man en åsikt eller något att säga så säg det till personen! Inte springa som en 12 bakom ryggen på folk. hualigen!

På varje arbetsplats förekommer tyvärr detta.. och det är så synd.. riktigt tråkigt!

Tur att jag har fina kollegor.. älskar de flesta så otroligt mkt <3 :)

Hur tycker ni att dagens vård är?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0