Dagens dressyr

Nu var de längesen jag skrev här! men har ju jobbat så mkt s har inte orkat faktiskt!

Idag red jag iaf dressyr på banan, PÅ VANLIGT TVÅDELAT bett..

Vad ska man säga... de gick inte bra.. men de gick inte helt käpprätt åt helvete heller.. det gick så där!

Hon liksom söker stöd på bettet, men släpper och har upp skallen och blir spänd.. från öronen till hovarna... Näsa rakt upp.. öronen bakom.. och SHETLANDSPONNY steg.. lovar hon står nästan på stället..

Men om jag slappnar av och driver henne fram till handen.. så länger hon stegen och slappnar av.. och tar faktiskt stöd.. men bara en liten stund.. sen åker huvudet upp igen.. men de gåt bättre än förr.. frågan är bara om de kommer bli så mkt bättre? de återstår att se..



frågan är också.. är hon så van att ha en hävstångseffekt att ta stöd på så att hon blir förvirrad är de inte är de längre? eller är hon bara istadig för att hon kan? elle är de trycket i nacken som saknas?

Men oavsätt.. så gick ho MKT bättre idag... :) och de är jag glad för!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0